Sındırgı’daki depremlerin ardından yapımına başlanan 1.180 bağımsız bölümden oluşan afet konutlarında inşaat çalışmaları tamamlanıyor.
Balıkesir’in Sındırgı ilçesinde yaşanan depremlerin ardından başlatılan konut seferberliğinde sona gelindi. 10 Ağustos ve 27 Ekim 2025 tarihlerindeki 6,1 büyüklüğündeki sarsıntılar sonrası evleri yıkılan hak sahipleri için 1.180 bağımsız bölümün yapımı hızla tamamlanıyor.
TOKİ koordinasyonunda yürütülen çalışmalarda Çavdaroğlu Mahallesi ile çevre köylerde toplam 736 afet konutu, 385 köy evi, 36 iş yeri ve 23 ahır inşa ediliyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, depremin üzerinden geçen 10 aylık sürenin ardından konutların hak sahiplerine çok yakında teslim edileceğini duyurdu.
Balıkesir Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Oğuzhan Kurt, inşaatların büyük kısmının tamamlandığını belirterek amaçlarının vatandaşları en kısa sürede güvenli yuvalarına kavuşturmak olduğunu ifade etti. Projeden yararlanan hak sahipleri ise konutların hızlı yapımından ve kullanışlı olmasından duydukları memnuniyeti dile getirdi.