Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Niğde’de yeni hastane açılışı yaptı ve Bor ilçesine fizik tedavi hastanesi müjdesi verdi.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 15 Mayıs 2026 tarihinde Niğde Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesinin resmi açılışını gerçekleştirdi. Bakan Memişoğlu, tören sırasında yaptığı değerlendirmede Niğde’nin sağlık altyapısının son 23 yılda 45 yeni tesisle güçlendiğini belirtti.
Niğde temasları kapsamında açıklamalarda bulunan Memişoğlu, Bor ilçesi için yeni bir proje müjdesi verdi. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi projesinin yıl sonunda tamamlanacağını bildiren Bakan, 2027 yılının ilk çeyreğinde ihale sürecinin başlayacağını ifade etti. Ayrıca ildeki 400 yataklı hastanenin kapasitesini artırmaya yönelik incelemelerde bulunuldu.
Türkiye’nin sağlık sanayisinde savunma sanayisine benzer bir ivme yakaladığını vurgulayan Memişoğlu, yerli cihaz üretimine dikkat çekti. Yüzde 90 yerlilik oranıyla üretilen akciğer-kalp pompa makinesinin yakında Bilkent Şehir Hastanesinde kullanılacağını belirten Bakan, yerli doppler ultrasonografi cihazı için de sözleşmelerin imzalandığını açıkladı. Sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini korumayı hedefleyen yeni bir “Esenlik Mevzuatı” üzerinde çalıştıklarını da sözlerine ekledi.