Sağlık Bakanı Memişoğlu, Türkiye’nin 330 binin üzerinde ebe ve hemşire ile sağlık ordusunun her geçen gün güçlendiğini vurguladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 12 Mayıs 2026 tarihinde Bakanlık Bilkent Yerleşkesi’nde düzenlenen Ebe ve Hemşireler Günü etkinliğinde sağlık profesyonelleriyle bir araya geldi. Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin hemşirelik alanındaki insan gücü kapasitesinin dünya standartlarında yeni ufuklar açabilecek nitelikte olduğunu belirtti.
Bakanlık verilerine göre, son bir yılda hemşirelik alanında 700’ü aşkın sertifikasyon eğitimi gerçekleştirildi. Hemşirelerin sadece bakım hizmeti sunmadığını, aynı zamanda “Üreten Sağlık” vizyonu kapsamında teknoloji ve inovasyon süreçlerinde de aktif rol aldığını vurgulayan Memişoğlu, geçtiğimiz yıl hemşireler tarafından geliştirilen 76 inovatif ürün için patent başvurusu yapıldığını açıkladı. TÜSEB tarafından düzenlenen yarışmaya sağlık profesyonellerinin 1.500’ü aşkın projeyle katılım sağladığı belirtildi.
Ebelerin mesleki mevzuatlarının güncellenerek doğumhanelerde daha etkin bir konuma getirildiğini ifade eden Bakan Memişoğlu, Türkiye genelinde yaklaşık 62 bin ebe ile hizmet sunulduğunu aktardı. Gebe okulları aracılığıyla ise son bir yılda 1 milyon anne adayına destek verildiği kaydedildi. Toplam ebe ve hemşire sayısının 330 binin üzerine çıktığını belirten Memişoğlu, çalışma koşullarının iyileştirilmesine yönelik adımların süreceğini ifade etti.
Etkinlikte, COVID-19 pandemisi ve 6 Şubat Kahramanmaraş depremleri sırasında gösterilen üstün gayretlere dikkat çekildi. “İlk Nefeste Siz, Her Umutta Siz” temasıyla gerçekleştirilen program, başarılı sağlık çalışanlarına verilen Safiye Hüseyin Elbi Ödülleri ile son buldu.