Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Bitlis Eren Üniversitesi’ndeki kongrede sağlıkta nitelikli insan gücünün ve 126 tıp fakültesinin önemine değindi.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 8 Mayıs 2026 tarihinde Bitlis Eren Üniversitesi tarafından düzenlenen I. Uluslararası Sağlık ve Tıp Bilimleri Kongresi’ne katıldı. Bakan Memişoğlu, sağlık alanında fiziki yatırımların yanı sıra nitelikli insan gücünün belirleyici olduğunu ifade etti.
Türkiye’nin sağlık teknolojisi ve bilgi üretimi noktasında güçlü bir beşerî sermayeye sahip olduğunu belirten Memişoğlu, bu yetkinliğin COVID-19 pandemisi ve deprem süreçlerinde kanıtlandığını hatırlattı. Bakan, Türkiye genelinde 126 tıp fakültesi bulunduğunu açıklayarak, bu kurumların eğitim kalitesinin yükseltilmesi adına her türlü iş birliğine açık olduklarını kaydetti.
Gençlere seslenen Memişoğlu, mesleki süreçte idealizm ve empati değerlerinin korunması gerektiğini vurguladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde yürütülen çalışmaları işaret eden Bakan, adanmış bireylerin söz sahibi olduğu bir gelecek için çaba gösterdiklerini belirtti. Memişoğlu, kaliteli eğitim altyapısına sahip tıp fakülteleriyle ortak projeler geliştirme konusundaki kararlılıklarını yineledi.