EGM, Sosyal Medyada Yayılan İddialara Yanıt Verdi Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM), sosyal medyada ve bazı basın yayın organlarında yer alan “Başkomiserin e-imzasını almışlar ve e-imza ile birlikte her türlü uyuşturucu sistemine girmişler, adli kontrolleri kaldırmışlar” içerikli haberler üzerine açıklama yaptı. Sadece Kurum Tarafından Verilen E-imza Kullanılıyor EGM tarafından yapılan açıklamada, hizmetlerde kullanılan e-imzanın sadece kurum…
Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM), sosyal medyada ve bazı basın yayın organlarında yer alan “Başkomiserin e-imzasını almışlar ve e-imza ile birlikte her türlü uyuşturucu sistemine girmişler, adli kontrolleri kaldırmışlar” içerikli haberler üzerine açıklama yaptı.
EGM tarafından yapılan açıklamada, hizmetlerde kullanılan e-imzanın sadece kurum tarafından verildiği, sertifikasyon işlemlerinin kurum içerisinde yapıldığı ve harici e-imza kullanımının kesinlikle söz konusu olmadığı vurgulandı. Üretilen e-imzanın sadece Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinde kullanıldığı belirtildi.
Açıklamada, “Bahsedildiği gibi e-imza aracılığı ile giriş yapılabilecek herhangi bir Narkotik sistemi bulunmadığı, bu sistemlere erişim için çok katmanlı farklı güvenlik sistemleri ve kapalı ağlar kullanıldığı” bilgisi paylaşıldı. Sistemin dış bağlantıya kapalı olduğu ve Narkotik Sistemlerine doğrudan e-imza ile giriş yapılamayacağı ifade edildi.
EGM’nin açıklamasında sahte e-imza iddialarına da açıklık getirildi. Sahte e-imzanın kopyalanmadığı, ilgili elektronik sertifika hizmet sağlayıcı kuruluşun bir ilimizdeki bayi/ofisi üzerinden sahte kimlik kartı ve personel adına sahte evrak kullanılarak üretildiği belirtildi. Ayrıca, sahte e-imza ile yapılan herhangi bir işlem tespit edilmediği ve bu konuda başkomiser tarafından şikayetçi olunduğu ifade edildi.