Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 5G Teknolojisinin Gelişimi Hakkında Açıklamalarda Bulundu Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 5G teknolojisinin hayata geçmesi için yürütülen çalışmalar kapsamında önemli bir eşiğin daha aşıldığını belirtti. Bakan Uraloğlu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hazırlanan 5G ihale ilanının 31 Ağustos 2025 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandığını açıkladı. İhale Detayları…
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 5G teknolojisinin hayata geçmesi için yürütülen çalışmalar kapsamında önemli bir eşiğin daha aşıldığını belirtti. Bakan Uraloğlu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hazırlanan 5G ihale ilanının 31 Ağustos 2025 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandığını açıkladı.
Bakan Uraloğlu, “5G ihalesini 16 Ekim 2025 tarihinde gerçekleştireceğiz ve 1 Nisan 2026 itibarıyla mobil işletmecilerimiz 5G hizmeti sunmaya başlayacak.” ifadelerini kullandı. İhaleyle toplam 11 farklı frekans paketi işletmecilere tahsis edilecek. Yalnızca Türkiye’de halihazırda GSM, IMT-2000/UMTS ve IMT yetkilendirmesi bulunan işletmecilerin katılabileceği ihale, 700 MHz ve 3.5 GHz frekans bantlarında toplam 400 MHz frekans için 2 milyar 125 milyon dolar asgari değer üzerinden gerçekleşecek.
İşletmeciler, ihaleye ayrı ayrı girecek ve kendi stratejilerine göre en uygun ve en fazla frekans bandını almak için yarışacaklar. İşletmeciler, frekans ücretini 3 eşit taksitte ödeyebilecek. İhale için şartname bedeli ise 1 milyon lira olarak belirlendi. Her yıl elde ettikleri cirolarının %5’ini BTK’ya ödeyecekler.
Bakan Uraloğlu, 5G altyapısında yerlilik ve millilik oranlarının artırılacağını belirterek, “Yüzde 60’a varan oranda yerli ürün, yüzde 30’a varan oranda milli haberleşme ürünü kullanma zorunluluğu olacak. Böylece hem teknolojide dışa bağımlılığı azaltacak hem de yerli üretimi teşvik edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin dijitalleşme sürecinde 5G teknolojisinin büyük önem taşıdığını belirterek, mobil internet hızının en az 10 kat artacağını ve makine tipi haberleşme özellikleri sayesinde üretim süreçlerinde büyük bir dönüşüm yaşanacağını vurguladı.