Bakan Göktaş, Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Konusunda Açıklamalarda Bulundu Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, “Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü” kapsamında TRT Haber’in sorularını yanıtladı. Bakan Göktaş’ın açıklamalarından önemli detaylar şu şekilde: Sıfır Tolerans ve Siyaset Üstü Bakış Açısı Bakan Göktaş, kadına şiddetin küresel bir sorun olduğunu belirterek, sıfır tolerans ilkesi…
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, “Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü” kapsamında TRT Haber’in sorularını yanıtladı. Bakan Göktaş’ın açıklamalarından önemli detaylar şu şekilde:
Bakan Göktaş, kadına şiddetin küresel bir sorun olduğunu belirterek, sıfır tolerans ilkesi benimsediklerini ve konuya siyaset üstü bir bakış açısıyla yaklaştıklarını vurguladı. 2026-2030 dönemini kapsayan bir plan açıkladıklarını belirten Bakan, yedi bölgede şiddet izleme merkezleriyle istişarelerde bulunduklarını ifade etti.
Bakan Göktaş, yapılan çalışmaların sadece mağdurlara değil, faillere yönelik de olduğunu dile getirdi. Yeni yaklaşımların şiddetin kök nedenlerini ortadan kaldırmayı ve şiddet döngüsünü kırmayı hedeflediğini söyledi. Kadınların şiddete maruz kaldığını iddia ettiğinde yanlarında olduklarını belirten Bakan, ALO 183 İhbar Hattı’nın 7/24 hizmet verdiğini ve Kades uygulamasının da önemli bir adım olduğunu aktardı.
Bakan Göktaş, kadına şiddetle mücadelede “sıfır tolerans” ilkesini benimsediklerini vurgulayarak, şiddeti önlemek için adımlar attıklarını belirtti. Kadına yönelik şiddetle ilgili cezai yaptırımları artırdıklarını ifade eden Bakan, dijital şiddetin de görmezden gelinmeyecek bir konu olduğunu söyledi. Eylem Planı’nın 5 hedef, 15 strateji ve 130 faaliyetten oluştuğunu aktaran Bakan, farkındalık arttıkça saygı kültürünün oluşturulabileceğini belirtti.
Bu yeni adımların kadına yönelik şiddetle mücadelede önemli bir dönüm noktası olduğu vurgulayan Bakan Göktaş, şiddeti normalleştirmenin kabul edilemez olduğunu ve şiddetsiz bir toplum için herkesin elinden geleni yapması gerektiğini belirtti.