Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Lokman Hekim Üniversitesi VİTAL Simülasyon Merkezi’nin açılışında sağlıkta yerli teknoloji ve üretim vizyonunu paylaştı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 11 Haziran 2026 tarihinde Lokman Hekim Üniversitesi bünyesinde kurulan VİTAL Simülasyon Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. Törende sağlık çalışanlarının insan odaklı hizmet anlayışına dikkat çeken Memişoğlu, Türkiye’nin sağlık alanındaki gelişiminde beşerî sermayenin kritik bir payı olduğunu ifade etti.
Türkiye’nin yalnızca sağlık hizmeti sunan değil, aynı zamanda teknoloji üreten bir merkez haline gelmesini amaçladıklarını belirten Bakan Memişoğlu, bu hedefe ulaşmak için üniversiteler ve sanayicilerle entegre bir ekosistem kurulması gerektiğini vurguladı. Gençlere daha nitelikli eğitim imkanları sunulmasının ülkenin geleceği için önemine değinen Bakan, bilginin uygulamayla birleştirilmesinin gerekliliğini hatırlattı.
Bakan Memişoğlu, TÜSEB bünyesinde hayata geçirilen Üreten Sağlık Portalı hakkında da detaylar paylaştı. Yeni fikirleri olan araştırmacıları bu yapıya davet eden Memişoğlu, fikri mülkiyet haklarının sahiplerinde kalacağı bu modelle, sağlık alanında yenilikçi projelerin ticarileştirilerek destekleneceğini belirtti. Açılışın ardından merkezi inceleyen Bakan, yetkililerden yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı.