Sağlık Bakanı Memişoğlu, tıbbi cihazda yerli üretim oranının yüzde 31’i aştığını belirterek, sektörde küresel üretim merkezi olma hedefini vurguladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 11 Mayıs 2026 tarihinde düzenlenen Tıbbi Cihaz Yönetişim Zirvesi 2.0 programına video konferans yöntemiyle katılarak sektördeki son gelişmeleri değerlendirdi. Bakan Memişoğlu, Sağlıklı Türkiye Yüzyılı vizyonu çerçevesinde Türkiye’nin üretim kapasitesi ve insan kaynağı ile küresel bir merkez olma hedefine emin adımlarla ilerlediğini ifade etti.
Bakanlık tarafından uygulanan Üreten Sağlık modeli ile kamu tıbbi cihaz alımlarında yerli üretim payı yüzde 31 seviyesinin üzerine taşındı. Sektördeki ihracatın ithalatı karşılama oranı ise yaklaşık 20 puanlık artışla yüzde 43 seviyesine ulaştı. Türkiye genelinde faaliyet gösteren 25 bine yakın işletme ile tıbbi cihaz tedarikinde küresel bir güç olmayı hedeflediklerini belirten Memişoğlu, AR-GE ve finansman süreçlerinde Bakanlığın desteklerinin süreceğini kaydetti.
Ürün Takip Sistemi üzerinden 5,3 milyon cihazın anlık takibini gerçekleştirdiklerini söyleyen Memişoğlu, yerli ve milli geri ödeme sistemi üzerinde çalıştıklarını duyurdu. TÜSEB, TİTCK ve USHAŞ iş birliğinde yürütülen projelerle cihaz alımları ve ödeme süreçlerinde iyileştirmeler hedefleniyor. Ayrıca Bakan Memişoğlu, yabancı yatırımcıları Türkiye’de yeni üretim alanları oluşturmaya ve yerli paydaşlarla ortaklık kurmaya davet ederek bu süreçte her türlü kolaylığın sağlanacağını belirtti.