Kronik Böbrek Yetmezliği Tanısı Alan Leyla Kargı’ya Hayat Veren Nakil Türkoğlu ilçesine bağlı Kırmakaya Mahallesi’nde yaşayan Leyla Kargı, 20 yaşındayken kronik böbrek yetmezliği teşhisi konuldu. 10 yıldır haftada 3 gün diyaliz tedavisi gören ve biri 8, diğeri 2 yaşında olan çocuklarının annesi olan Kargı’ya umut ışığı, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Sağlık Uygulama ve Araştırma…
Türkoğlu ilçesine bağlı Kırmakaya Mahallesi’nde yaşayan Leyla Kargı, 20 yaşındayken kronik böbrek yetmezliği teşhisi konuldu. 10 yıldır haftada 3 gün diyaliz tedavisi gören ve biri 8, diğeri 2 yaşında olan çocuklarının annesi olan Kargı’ya umut ışığı, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi’nde gerçekleştirilen başarılı bir böbrek nakli ile geldi.
Nakil sonrası diyaliz tedavisinden kurtulan Leyla Kargı, yaşadığı duyguları tarif etmekte zorlandığını belirtti. Nişanlı olduğu dönemlerde böbrek yetmezliği teşhisi konulan ve evlatlarına yeteri kadar zaman ayıramamanın üzüntüsünü yaşayan Kargı, nakil sayesinde hayata yeniden tutundu. Kendi sözleriyle, “10 yıl sonra bir mucize oldu” diyen Kargı, sağlığına kavuşmanın mutluluğunu yaşadı.
Nakil operasyonunu gerçekleştiren KSÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi Organ Nakli Birimi’nden Uzman Doktor Feyza Nur Öztürk Sarıışık, gerçekleştirdikleri nakil sonrası hastanın sağlığına kavuştuğunu vurguladı. Her organ bağışının bir insana hayat verdiğini belirten Sarıışık, organ bağışının önemine dikkat çekerek, “Her organ bağışı başka bir insana hayat veriyor. Sağlığına kavuşması için bir fırsat tanıyor. O yüzden beyin ölümü gerçekleşmiş ya da doğal yollardan vefat etmiş yakınlarımızda organ bağışını arttırırsak aslında bir yandan da daha çok insana hayat vermiş olacağız” dedi.