Cumhurbaşkanı Erdoğan, Arkeoloji Sempozyumu ve Sergi Açılışında Konuştu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, eski Bayındırlık ve İskan Bakanı, Samsun eski Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir’in vefat haberini üzüntüyle öğrendiğini belirterek konuşmasına başladı. Erdoğan, Demir’in ailesine, yakınlarına ve Samsun halkına başsağlığı diledi. Ardından, Uluslararası Arkeoloji Sempozyumu ve Arkeolojinin Altın Çağı Sergisi’nde katılımcılarla bir araya gelmenin mutluluğunu yaşadığını…
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, eski Bayındırlık ve İskan Bakanı, Samsun eski Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir’in vefat haberini üzüntüyle öğrendiğini belirterek konuşmasına başladı. Erdoğan, Demir’in ailesine, yakınlarına ve Samsun halkına başsağlığı diledi. Ardından, Uluslararası Arkeoloji Sempozyumu ve Arkeolojinin Altın Çağı Sergisi’nde katılımcılarla bir araya gelmenin mutluluğunu yaşadığını ifade etti.
Erdoğan, Anadolu topraklarının binlerce yıl boyunca farklı medeniyetlere ev sahipliği yaptığını vurgulayarak, Anadolu’nun insanlığın tüm geçmişini yansıtan bir açık hava müzesi olduğunu söyledi. Göbeklitepe’nin Mısır piramitlerinden daha eski bir yapı olduğuna dikkat çeken Erdoğan, Anadolu’nun tarihi ve kültürel zenginliklerine vurgu yaptı.
Erdoğan, Türkiye’nin arkeoloji alanında dünya genelinde lider konumda olduğunu belirterek, arkeolojik kazılar ve çalışmaların önemine değindi. Geleceğe Miras projesi kapsamında arkeolojiye ayrılan kaynakların arttığını ve kazı çalışmalarının süresinin uzatıldığını ifade etti. Ayrıca, Türk-İslam Dönemi Mezar Taşları ve Kitabeleri Ulusal Envanter Projesi’nin başlatıldığını aktardı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, arkeoloji ve kültür mirasının korunması, belgelenmesi ve gelecek nesillere aktarılması için yoğun çaba harcandığını vurgulayarak, Türkiye’nin zengin arkeolojik mirasının gelecek kuşaklara en iyi şekilde aktarılması için çalışmaların devam edeceğini belirtti.