Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, deprem bölgesinde yapımı süren konutlarla ilgili önemli bilgiler verdi. 300 Bininci Konut Sahiplerine Teslim Edilecek Bakan Kurum, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenecek törende 300 bininci konutun hak sahiplerine teslim edileceğini belirtti. Konuşmasında, “1 milyon 200 bini aşkın vatandaşımız artık deprem bölgesinde huzur, güven içerisinde oturacak. Bugün…
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, deprem bölgesinde yapımı süren konutlarla ilgili önemli bilgiler verdi.
Bakan Kurum, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenecek törende 300 bininci konutun hak sahiplerine teslim edileceğini belirtti. Konuşmasında, “1 milyon 200 bini aşkın vatandaşımız artık deprem bölgesinde huzur, güven içerisinde oturacak. Bugün itibarıyla konutların yüzde 70’ini tamamlamış olduk.” ifadelerine yer verdi.
Bakan Kurum, her 3 afetzededen 2’sinin evlerine kavuştuğunu vurgulayarak, bu yıl sonuna kadar tüm konutların hak sahiplerine teslim edilmesinin hedeflendiğini söyledi.
Deprem bölgelerinde çadırda kalan vatandaşların olmadığını belirten Kurum, depremin ardından kurulan konteynerlerin de kademeli olarak kaldırıldığını paylaştı. Kasım ayı itibarıyla tüm konteynerlerin AFAD koordinasyonunda kaldırılacağını aktardı.
Bakan Kurum, Antakya’nın depremin en fazla etkilediği şehirlerden biri olduğunu ifade ederek, Hatay genelinde 86 bin konutun vatandaşlara teslim edileceğini belirtti. Ayrıca, deprem bölgesindeki yüzde 70’lik oranın Hatay’da da yakalanmış olacağını açıkladı.
Bakan Kurum, deprem bölgelerini yakından takip ettiğini ve üretim çalışmalarını her hafta ziyaret ettiğini belirterek, deprem bölgesinde saatte 23, günde 550 konut üretildiğini paylaştı.