Bakan Kurum, Orman Yangınında Zarar Gören Mahallelere Destek Sundu Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Ödemiş Kaymakamlığı önünde düzenlenen “İzmir Afet Konutları Temel Atma Töreni’ne katıldı. Ödemiş’te orman yangınında hasar gören Karadoğan, Üzümlü, Suçıktı ve Tosunlar mahallelerine canlı bağlantıların yapıldığı törende konuşan Bakan Kurum, yangında hayatını kaybeden vatandaşları anarak, devletin her zaman milletinin…
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Ödemiş Kaymakamlığı önünde düzenlenen “İzmir Afet Konutları Temel Atma Töreni’ne katıldı. Ödemiş’te orman yangınında hasar gören Karadoğan, Üzümlü, Suçıktı ve Tosunlar mahallelerine canlı bağlantıların yapıldığı törende konuşan Bakan Kurum, yangında hayatını kaybeden vatandaşları anarak, devletin her zaman milletinin yanında olduğunu vurguladı.
Bakan Kurum, orman yangınları sırasında devletin sahada tüm imkanlarıyla vatandaşların yanında olduğunu belirterek, “Devlet hiçbir zaman milletini yalnız bırakmamıştır, bırakmayacaktır” dedi. Seferberlik ruhuyla yangınla mücadele edildiğini dile getiren Bakan Kurum, vatandaşların barınma ve gıda ihtiyaçlarının karşılandığını, hasar tespit çalışmalarının hızla yürütüldüğünü ifade etti.
Bakan Murat Kurum, orman yangınlarının ardından yapılan çalışmalarla ilgili, “Devletimiz güçlüdür, milletimiz büyüktür. Bu topraklarda devlet hiçbir zaman milletini yalnız bırakmamıştır, bırakmayacaktır” sözleriyle devletin kararlılığını vurguladı. Yangından zarar gören vatandaşlara her türlü desteğin sağlandığını belirten Bakan Kurum, evlerin en geç bir yıl içinde tamamlanacağının müjdesini verdi.
Bakan Kurum, yangın bölgesinde temeli atılan evlerin yanı sıra Bilecik ve Balıkesir’deki afet bölgelerinde yapılacak konut çalışmalarına da değindi. “Günün sonunda ormanlık alanlar ranta açılmadı” diyerek, yangınlarla ilgili çıkan spekülasyonlara sert tepki gösteren Bakan Kurum, devletin vatandaşların yanında olduğunu ve çalışmaların hızla devam edeceğini belirtti.
Tören sırasında konuşan İzmir Valisi Süleyman Elban ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay da Bakan Kurum’a teşekkür ederek, devletin ve milletin dayanışmasıyla afetlerin üstesinden gelineceğini vurguladılar. TOKİ Başkanı M. Levent Sungur ise, evlerin planlanandan daha kısa sürede tamamlanması için çalışacaklarını ifade etti.
Son olarak, Bakan Kurum, devletin gücünün milletten aldığını ve afetlerle mücadelede hızla hareket ettiklerini belirtti. “Her ne kadar zorlu felaketlerle karşılaşsak da birlikte olduğumuz sürece üstesinden gelemeyeceğimiz hiçbir şey olmadığını” ifade eden Bakan Kurum, hizmet üretmeye devam edeceklerini ve vatandaşların yaralarını sarmaya devam edeceklerini söyledi.