Temmuz Ayında Otomotiv Endüstrisinin İhracatı Arttı Otomotiv endüstrisinin temmuz ayı ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artışla 3 milyar 838 milyon dolar olarak gerçekleşti. Otomotiv Endüstrisinin Yılın İlk Yarısındaki Performansı Otomotiv endüstrisinin ocak-temmuz dönemi ihracatı da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artarak 23 milyar 822 milyon dolar seviyesine ulaştı….
Otomotiv endüstrisinin temmuz ayı ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artışla 3 milyar 838 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Otomotiv endüstrisinin ocak-temmuz dönemi ihracatı da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artarak 23 milyar 822 milyon dolar seviyesine ulaştı.
Sektörün Türkiye ihracatındaki payı yüzde 15,4 olarak kaydedildi. Bu dönemde “bayan otomobil” ihracatı yüzde 4 artış gösterdi.
– “Tedarik endüstrisi” ihracatı temmuzda 1 milyar 363 milyon dolar oldu.
– “Binek otomobiller” ihracatı yüzde 4 artışla 1 milyar 204 milyon dolar seviyesine yükseldi.
– “Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar” ihracatı yüzde 26 artarak 627 milyon dolar oldu.
– “Otobüs-minibüs-midibüs” ihracatı yüzde 124 artarak 318 milyon dolar seviyesine çıktı.
– “Çekiciler” ihracatı ise yüzde 260 artarak 223 milyon dolar oldu.
– Almanya’ya yapılan ihracat yüzde 69 artarak 639 milyon dolar oldu.
– İkinci büyük pazar Birleşik Krallık 429 milyon dolar ihracat rakamına ulaştı.
– Üçüncü sırada yer alan Fransa’ya ihracat ise bir önceki aya göre yüzde 48 artışla 427 milyon dolar seviyesine çıktı.