Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Lokman Hekim Üniversitesi VİTAL Simülasyon Merkezi’nin açılışında Türkiye’nin sağlık teknolojisi hedeflerini paylaştı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 11 Haziran 2026 tarihinde Lokman Hekim Üniversitesi bünyesinde kurulan VİTAL Simülasyon Merkezi‘nin açılış törenine katıldı. Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin son 24 yılda sağlık alanında kaydettiği ilerlemede beşerî sermayenin kritik bir paya sahip olduğunu vurguladı.
Türkiye’nin sadece sağlık hizmeti sunan değil, aynı zamanda sağlık teknolojisi geliştiren bir merkez haline gelmesi gerektiğini belirten Memişoğlu, bu hedefe üniversiteler, araştırmacılar ve sanayicilerle iş birliği yaparak ulaşacaklarını ifade etti. Bakan, sağlık eğitiminde bilginin, yeteneğin ve uygulamanın entegre bir şekilde güçlendirilmesinin önemine dikkat çekti.
TÜSEB üzerinden yürütülen Üreten Sağlık Portalı projesi hakkında bilgi veren Memişoğlu, yeni fikirleri olan girişimcileri bu yapıya davet etti. Proje kapsamında fikir sahiplerine mülkiyet haklarının verildiğini ve bu fikirlerin ticari ürüne dönüştürülmesi için gerekli finansman ve sanayi ekosisteminin Bakanlık tarafından desteklendiğini kaydetti. Açılışın ardından merkezi inceleyen Bakan Memişoğlu, yetkililerden yürütülen çalışmalar hakkında teknik bilgi aldı.