Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, %70 yerlilikle üretilecek Renkli Doppler Ultrasonografi cihazı için imzaların atıldığını ve 50 milyar dolar ihracat hedeflediklerini açıkladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 7 Mayıs 2026 tarihinde düzenlenen Renkli Doppler Ultrasonografi Cihazı Geliştirme Projesi İmza Töreni’nde yerli üretim vizyonunu paylaştı. Bakanlık Bilkent Yerleşkesi’nde gerçekleşen program kapsamında, yüzde 70 yerlilik oranı hedeflenen cihazın üretimi için TÜSEB koordinasyonunda iki yabancı firmayla sözleşme imzalandı.
Türkiye’nin sağlık teknolojileri alanında dünyada söz sahibi olmayı amaçladığını belirten Memişoğlu, önümüzdeki 10 yıllık süreçte 50 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini açıkladı. Türkiye’nin insan gücü ve siyasi iradesiyle sağlık sektörünü ülkenin lokomotifi haline getireceğini ifade eden Bakan, yatırımcılara Türkiye’nin üretim ve ortaklık için en güvenli ülke olduğu çağrısında bulundu.
Bakan Memişoğlu, bilim insanlarının çalışmalarını ürüne dönüştürmek amacıyla son 1,5 yıldır kurdukları ekosistemi hatırlatarak, TÜSEB bünyesinde geliştirilen uretensaglik.gov.tr portalının faaliyetlerini sürdürdüğünü belirtti. Türkiye’nin COVID-19 pandemisi ve 6 Şubat depremleri gibi zorlu süreçlerde gösterdiği sağlık sistemi başarısının, artık üretim kapasitesiyle taçlandırılacağı vurgulandı.