Türkiye, Küresel Ticarette Pozitif Ayrışıyor Küresel ticaretin ABD’nin korumacı politikaları, değişkenlik gösteren tarife uygulamaları ve jeopolitik gerilimlerle baskılandığı bir dönemde Türkiye, ihracat performansıyla pozitif ayrışıyor. Otomotiv Sektöründe İhracat Artışı Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, otomotiv sektörünün ihracatı ocak-temmuz döneminde 23 milyar 822 milyon 213 bin dolara yükselirken, bu dönemde otomotiv sektörünün ihracatı geçen yılın…
Küresel ticaretin ABD’nin korumacı politikaları, değişkenlik gösteren tarife uygulamaları ve jeopolitik gerilimlerle baskılandığı bir dönemde Türkiye, ihracat performansıyla pozitif ayrışıyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, otomotiv sektörünün ihracatı ocak-temmuz döneminde 23 milyar 822 milyon 213 bin dolara yükselirken, bu dönemde otomotiv sektörünün ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,5 artış gösterdi. Sektörün toplam ihracattaki payı da yüzde 15,2 olarak hesaplandı.
Ocak-temmuz döneminde, otomotivde en fazla ihracat 3,8 milyar dolarla Almanya’ya yapıldı. Bu ülkeyi sırasıyla 2,7 milyar dolarla Fransa, 2,5 milyar dolarla Birleşik Krallık, 2 milyar dolarla İspanya ve 1,9 milyar dolarla İtalya takip etti.
İl bazında bakıldığında, aynı dönemde otomotiv sektöründe en fazla ihracat 7,4 milyar dolarla Kocaeli’den gerçekleşti. Bu dönemde Bursa’dan 5,1 milyar dolar, İstanbul’dan 5 milyar 70 milyon dolar, Sakarya’dan 2,6 milyar dolar, Ankara’dan 942,9 milyon dolarlık otomotiv ihracatı yapıldı.