Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Suriye ile sağlık sistemlerinin güçlendirilmesi ve tıp bilimleri alanında iş birliği anlaşması imzaladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 19 Haziran 2026 tarihinde Suriye’ye gerçekleştirdiği ziyarette, Suriyeli mevkidaşı Musab Nizal el-Ali ile sağlık ve tıp bilimleri alanında kapsamlı bir iş birliği anlaşmasına imza attı.
Şam’da gerçekleşen temaslar kapsamında iki bakanlık arasında, halk sağlığının korunması ve bulaşıcı hastalıklarla mücadele gibi kritik başlıkları içeren bir mutabakat zaptı imzalandı. Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin sağlık sistemindeki tecrübesini Suriye ile paylaşmaya devam edeceklerini belirterek, özellikle Halep Onkoloji Hastanesi projesine vurgu yaptı.
İmzalanan anlaşma; ilaç, tıbbi cihaz, aşı geliştirme ve tıbbi biyoteknoloji gibi alanlarda bilgi paylaşımını öngörüyor. Ayrıca afet yönetimi, sağlık bilgi sistemleri ve anne-bebek sağlığı konularında iki ülke arasında ortak çalışmalar yürütülmesi planlanıyor. Görüşmelerde, Türkiye’nin Suriye’ye yönelik mevcut sağlık yardımları ve gelecekteki iş birliği projeleri ele alındı.