Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin 2053 vizyonu kapsamında dünyanın en güçlü dijital altyapı merkezlerinden biri haline geleceğini açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İnşaat Zirvesi 2026 kapsamında yaptığı açıklamada, Türkiye’nin 2053 vizyonu çerçevesinde dünyanın en gelişmiş dijital altyapı merkezlerinden biri haline geleceğini duyurdu. Bakan Uraloğlu, inşaat ve ulaştırma sektöründe dijitalleşmenin artık bir tercih değil, küresel rekabetin temel gerekliliği olduğunu vurguladı.
Bakan Uraloğlu, ulaştırma ve iletişim altyapısına bugüne kadar 355 milyar dolar yatırım yapıldığını açıkladı. Bu yatırımlarla bölünmüş yol ağı 30 bin 51 kilometreye, hızlı tren hattı ise 2 bin 251 kilometreye ulaştı. Ayrıca 1 Nisan 2026 itibarıyla başlatılan 5G hizmetlerinde abone sayısı kısa sürede 42 milyona yükseldi.
Türk müteahhitlik sektörü ise 2025 sonu verilerine göre 138 ülkede üstlendiği 12 bin 827 proje ile toplam 557,5 milyar dolarlık iş hacmine ulaştı. Bakanlık, karayollarında 68 bin 490 kilometrelik ağın mobil LiDAR ve panoramik kameralarla sayısallaştırıldığını, demiryollarında ise yapay zeka destekli izleme sistemlerinin aktif olarak kullanıldığını belirtti.